Das Team Forenränge
Tippen Alle Tipps Ergebnisse Tabelle Rangliste Spieltag Gesamtrangliste Tipprunden-Regeln
FAQ Nutzungsbedingungen Datenschutzrichtlinien
  • Nachrichteneingang
  • Nachricht verfassen
  • Administration Moderations-Bereich Info Boxes
  • Übersicht
  • Einstellungen
  • Freunde und ignorierte Mitglieder
  • Celtic-Points Informationen
    37. SPL Spieltag
    14.05.2025 21 Uhr DZ Zeit

Aberdeen - Celtic FC 1-5 (1-2)

Celtic are Scottish Champions for the 55th Time

Gerüchte

Wer kommt, wer geht...?

Re: Gerüchte

Beitragvon Fightin-Irish » Di 23. Jul 2013, 21:47

Lennon aiming to add Latvian to Celtic striking options... even if Hooper stays

Neil Lennon has confirmed plans to secure a new striker for Celtic even if Gary Hooper stays at Parkhead.

And Sportsmail understands Hamburg’s Latvian international Artjoms Rudnevs is under consideration as an option.

The player was the subject of a Celtic bid when he quit Lech Poznan last summer but the 25-year-old opted for the Bundesliga instead.

Desperate to fund a bid for Everton’s former Rangers star Nikica Jelavic, however, Hamburg are now willing to offload the player they landed for £3.5m.

The striker’s fee and wage demands remain a possible obstacle to any deal but the SPL champions have cash to spend after selling Victor Wanyama to Southampton for £12.5m.

Hooper is also expected to leave before the close of the transfer window and is the subject of a £5.5m bid from Queens Park Rangers.

Lennon, however, will ask the Englishman if he feels mentally ready to play in tonight’s second leg Champions League clash with Cliftonville.

Celtic are overwhelming favourites to build upon a 3-0 first leg lead and set up a third-qualifying round clash with Elfsborg — by which time a new striker could already be signed.

‘We’re doing some work on that,’ Lennon acknowledged. ‘We do have a No 1 striker in mind and, even if Gary stays, we’d still like to bring that player in.

‘We’re not really making great inroads — but we’re trying our best.

‘I’d like to have him by Thursday as that would mean he would be eligible for the Elfsborg game.

‘We’re working really hard on that one — but it’s slow progress at the minute. He’s someone we hope will score goals on a regular basis, the way Hooper has done in the last couple of years. He’s a player we like and a player we’ve liked for a while.’

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... z2Ztqvf4iC
    Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
    Fightin-Irish
    Bobo Balde
    Bobo Balde

Sternzeichen:
    Europ.: Jungfrau Chin.: Ratte
    Celtic-Points: 43.510,30 Celtic-Points
    Land: Deutschland

Beitragvon Gollum » Mi 24. Jul 2013, 14:08

Targets found to replace Hooper
    CELTIC have targeted two international strikers as they prepare for
the likely return of Gary Hooper to England.

One of the players that Neil Lennon wants is the Latvian Artjoms Rudnevs, who is available from Hamburg for around £5m. The Bundesliga club need to sell to free funds for a bid for Everton's Nikica Jelavic, although Rudnevs would have to take a wage cut to come to Celtic.

Lennon is also interested in the Tunisian internationalist Saber Khelifa, who is with French club Evian. The 26-year-old is rated at around £3m and was watched by Lennon in last season's French Cup final. Khelifa has failed to return for pre-season training with his club and was expected to join Montpellier until they pulled out of a move yesterday.
    Slawa Ukrajini - Tiocfaidh ár lá
    Gollum
    Administrator
    Administrator

Sternzeichen:
    Europ.: Löwe Chin.: Drache
    Celtic-Points: 391.178,50 Celtic-Points

Beitragvon Armin_Bhoy » Mi 24. Jul 2013, 16:13

Brendan Rodgers Fenian Army
    Armin_Bhoy
    Artur Boruc
    Artur Boruc

Sternzeichen:
    Europ.: Fische Chin.: Schlange
    Celtic-Points: 80.150,25 Celtic-Points

Beitragvon McCeltic » Mi 24. Jul 2013, 17:06

Celtic have accepted an increased offer from Queens Park Rangers for English striker Gary Hooper believed to be £5million, according to Sky Sports sources.

QPR :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul Viel Spaß Gary Hooper in der 2. Liga. Was für ein Abstieg, also anderst kann ich mich da nicht mehr ausdrücken.
    Season 2016/17 Treble Winner
    Season 2017/18 Treble Winner
    Season 2018/19 Treble Winner
    Season 2019/20 SPL Champion, League Cup Winner

Celtic Football Club 1888

Froggies CSC
    McCeltic
    Administrator
    Administrator

Sternzeichen:
    Europ.: Zwilling Chin.: Hund
    Celtic-Points: 357.581,50 Celtic-Points

Beitragvon Armin_Bhoy » Mi 24. Jul 2013, 17:18

McCeltic hat geschrieben:Celtic have accepted an increased offer from Queens Park Rangers for English striker Gary Hooper believed to be £5million, according to Sky Sports sources.

QPR :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul :heul Viel Spaß Gary Hooper in der 2. Liga. Was für ein Abstieg, also anderst kann ich mich da nicht mehr ausdrücken.

Aber echt....wenn er in die epl gewechselt wäre könnte ich das noch nachvollziehen. Trotzdem viel Erfolg bei QPR.
    Armin_Bhoy
    Artur Boruc
    Artur Boruc

Sternzeichen:

Beitragvon Henrik Larsson » Mi 24. Jul 2013, 17:27

Also ich habe es eben gelesen, da kommt einem das k...., will nicht wissen was da vorgefallen sein muss. Kann mir keiner sagen das da alles Friede Freude Eierkuchen war im verhältnis Trainer und Spieler. Wo liegt hier die sportliche Perspektive? Ja ich weiss ,hier gehts auch um Money. Bin gespannt was da im Anmarsch ist, für das geld was vergleichbares zu bekommen dürfte wohl mehr als fraglich sein. Mit vergleich meine ich keinen Namen sondern die Tore die Hooper reingeballert hat.
    Henrik Larsson

Celtic-Points: Gesperrt
    Bank: Gesperrt

Beitragvon Dinamo Baden » Mi 24. Jul 2013, 17:33

Absoluter Schwachsinn dieser wechsel aber gut viel spass mit der Kohle und nen schönen gruss aus der Champions League
    It's such a joy for us to see,
    For they play football the Celtic way.
    :celt6
    Dinamo Baden
    Aiden Mc Geady
    Aiden Mc Geady

Sternzeichen:
    Europ.: Jungfrau Chin.: Büffel
    Celtic-Points: 42.139,75 Celtic-Points

Beitragvon Celtic Frost » Mi 24. Jul 2013, 17:33

Reisende soll man ja bekanntlich nicht aufhalten, trotzdem: Der Entscheid von Hooper ist wohl im Finanziellen zu suchen, sportlich werden wir ihn wohl nicht mehr so schnell im int. Geschäft sehen.

Unverständlich bleibts allemal :grub:
    Soviele Zuschauer und so wenig Tore (BT)
    Celtic Frost
    Administrator
    Administrator

Sternzeichen:
    Europ.: Löwe Chin.: Schlange
    Celtic-Points: 11.643,70 Celtic-Points
    Land: Schweiz

Beitragvon McCeltic » Mi 24. Jul 2013, 17:42

Henrik Larsson hat geschrieben:Also ich habe es eben gelesen, da kommt einem das k...., will nicht wissen was da vorgefallen sein muss. Kann mir keiner sagen das da alles Friede Freude Eierkuchen war im verhältnis Trainer und Spieler. Wo liegt hier die sportliche Perspektive? Ja ich weiss ,hier gehts auch um Money. Bin gespannt was da im Anmarsch ist, für das geld was vergleichbares zu bekommen dürfte wohl mehr als fraglich sein. Mit vergleich meine ich keinen Namen sondern die Tore die Hooper reingeballert hat.

Wir werden für diese Kohle wohl einen finden, der in der SPL auch seine Tore machen wird. Letztes Jahr waren es ja bei Hooper ohne Stokes auch nicht übermässig viele. Ich bin mir sehr sicher, daß wir schon Ersatz gefunden haben.

Froggies CSC
    McCeltic
    Administrator
    Administrator

Sternzeichen:

Beitragvon Archivar » Mi 24. Jul 2013, 18:16

ich bring mal den Namen Rudnevs in Spiel

http://www.mopo.de/hsv/-rudi--soll-scho ... 99762.html
    Archivar

Beitragvon Fightin-Irish » Mi 24. Jul 2013, 19:11

Archivar hat geschrieben:ich bring mal den Namen Rudnevs in Spiel

http://www.mopo.de/hsv/-rudi--soll-scho ... 99762.html

Bähhh.... wie ich die MOPO als HSV-lastige Zeitung gehasst habe!!! :hihihi;
    Fightin-Irish
    Bobo Balde
    Bobo Balde

Sternzeichen:

Beitragvon Big John » Mi 24. Jul 2013, 20:19

Ich bin ehrlich gesagt ein bisschen enttäuscht was Hooper angeht. Ich dachte er hat wenigstens ein bisschen das Ziel bei einem besseren Verein als QPR unterzukommen. Klar er verdient dort mehr Geld, aber das kann doch nicht alles sein. Was ist wenn er dort zwei Spielzeiten keine Leistung bringt. Der ist weg so schnell kann der doch garnicht schauen.

ABER

Wer die englische zweite Liga vorzieht, sollte nicht bleiben......

Hail Hail
    That was Brother Walfrid's dream
    Big John
    John Hartson
    John Hartson

Sternzeichen:
    Europ.: Stier Chin.: Schlange
    Celtic-Points: 173.751,45 Celtic-Points

Beitragvon Fightin-Irish » Mi 24. Jul 2013, 20:56

Harry Redknapp delighted to agree deal for 'proven scorer' Gary Hooper

Queens Park Rangers manager Harry Redknapp has told STV that a deal to sign Celtic's Gary Hooper is almost done and that he hopes he is signing the Championship's next top scorer.

Celtic accepted a bid of just under £5m from QPR for Hooper on Wednesday afternoon and the player is close to completing a move to Loftus Road.

Redknapp said that he had been tracking Hooper's progress for the player's whole career and had seen him prove his credentials as a striker during his time under Celtic boss Neil Lennon.

"It’s all been agreed," Redknapp told STV. "I’ve not been dealing with it but the chief executive and the chairman have been dealing with Celtic.

"Hopefully we’re close to finally getting there but until it’s done you’re never sure. " He’s a player we’ve been chasing for a while and now we’ve agreed a deal with Celtic.

"We’ve followed him from his days at Gray’s Athletic to Southend to Scunthorpe. Then he’s gone and scored goals at the highest level with Celtic.

"So he’s proved that he’s a goalscorer and hopefully he can score some goals in the Championship now."

QPR were relegated from the English Premier League last season but Redknapp said that he was optimistic that Hooper's goals could win the Rs promotion from the Championship at the first time of asking. If that was achieved, the veteran manager said he wouldn't rule out Hooper achieving his international ambitions with England ahead of next year's World Cup.

"I would love to see him being leading goalscorer in the Championship and hopefully that would mean us being promoted," he added.

"If he came here and was a prolific scorer then you never know [about an England call]. We’re not overloaded with great strikers in England, that’s for sure, and everyone’s looking for a good goalscorer."

http://sport.stv.tv/football/clubs/celt ... ry-hooper/

Als ob er via QPR zur WM2014 fahren wird.... lachhaft!!! Ein zweiter Skippy!

C´mon Stokes!!!! :celt6
    Fightin-Irish
    Bobo Balde
    Bobo Balde

Sternzeichen:

Beitragvon Gollum » Do 25. Jul 2013, 00:18

Wie Celtic Frost es schon sagte, Reisende soll man nicht aufhalten, oder anders gesprochen: No one is bigger than the club!
    Verstehen tu ich es beim besten Willen nicht, klar verdient er dort mehr (und allein die Tatsache dass ein englischer Zweitligist mehr zahlen kann als ein schottischer Meister und CL-Teilnehmer zeigt wie krank das System mittlerweile ist) aber der englischen Nationalmannschaft wird er dort auch nicht näher kommen und eine bessere Möglichkeit sich mit den Besten zu messen als die CL bietet die Coca Cola Championship auch nicht.
    Anyway, er hat für uns viel geleistet und uns jetzt auch noch gutes Geld eingebracht, ich hoffe auf saftige Add ons und wünsche alles Gute für die Zukunft!
    Slawa Ukrajini - Tiocfaidh ár lá
    Gollum
    Administrator
    Administrator

Sternzeichen:
    Europ.: Löwe Chin.: Drache
    Celtic-Points: 391.178,50 Celtic-Points

Beitragvon Henrik Larsson » Do 25. Jul 2013, 08:52

Glaube vor kurzem hier gelesen zu haben Celtic wäre an Saviola interessiert, den zieht es nun zu den Griechen von Olympiacos. Immer wieder erstaunlich wo manch bekannter Spieler so landet.
    Henrik Larsson

Beitragvon Lubo » Do 25. Jul 2013, 09:42

Finde ich nicht sooo tragisch. Er kam für 2,4 Mio, geht für 5 (dazu Add ons?), hat viele wichtige Tore geschossen (vor allem in den Derbys) und immer alles gegeben.

Dass er seine Karriere jetzt wegwirft, kann uns egal sein.

Bye bye Hooperman und danke für die Tore!
    Champions of Europe 1967 :celt2
    Lubo
    John Hartson
    John Hartson

Celtic-Points: 179.874,30 Celtic-Points

Beitragvon McCeltic » Do 25. Jul 2013, 11:43

Laut Sky Sports hat Hooper heute noch ein Medical in Norwich. ;D

Froggies CSC
    McCeltic
    Administrator
    Administrator

Sternzeichen:

Beitragvon Lubo » Do 25. Jul 2013, 12:24

:klatsch;

Na dann hoffen wir mal, dass er irgendwo unterkommt und wir die 5 Mio abstauben können.
    Mit dem Geld werden wir schon einen guten Ersatz holen. Frisches Blut kann ja nicht schaden, wird ja wieder eine lange Saison.

Im Endeffekt entscheiden die internationalen Einsätze über die Ablöse. SPL interessiert niemanden. Deshalb haben wir für Ki nach Olympia soviel Kohle bekommen und für Wanyama nach der CL. Hooper war jetzt nicht sooo überragend in der CL, von dem her sind 5 Mio ok.

Genau das ist ja im Endeffekt der Grund, weshalb wir weiter konkurrenzfähig sein werden. Das Scouting der EPL-Vereine besteht mehr oder weniger darin, sich Mittwoch Abends mit einer Packung Chips und drei Bier die CL-Konferenzschaltung anzuschauen. Während bei uns John Park das ganze Jahr um die ganze Welt fliegt. Diese Infrastruktur kann uns keiner nehmen.
    Champions of Europe 1967 :celt2
    Lubo
    John Hartson
    John Hartson

Celtic-Points: 179.874,30 Celtic-Points

Beitragvon McCeltic » Do 25. Jul 2013, 22:59

Froggies CSC
    McCeltic
    Administrator
    Administrator

Sternzeichen:

Beitragvon Armin_Bhoy » Fr 26. Jul 2013, 14:45

Neil Lennon:

"We're just waiting on everything being confirmed. For me, Gary has been one of my best signings in so many ways.
    "I think he's been the best striker here since Henrik and he will be a huge loss to us. I wish him well. Part of me wants to strangle him, but you don't want to stop the progression of some individuals.
    "He came to me in Germany and was honest enough to say his ambition was to play in England.
    "We're trying to push the button on one or two players. We've brought three players in, but an attacking player is a priority now."
    Armin_Bhoy
    Artur Boruc
    Artur Boruc

Sternzeichen:

VorherigeNächste

Zurück zu Transfermarkt